شکل های جور واجور برند

شش نوع برند معرفی شده که هر کدوم نقش بازاریابی خاص خود رو اجرا می کنن (کومبر،2002،ص10).

  1. برند محصول، مثل جنسای بسته بندی شده. این همون نوعیه که معمولاً مردم وقتی در مورد برند صحبت می شه، به اون فکر می کنن. برندهای اجناس هنوزم عادی ترین برندها هستن. اتومبیل مرسدس، پپسی کولا و … مثالایی از این نوع ان.
  2. برند خدماتی مثل خدمات ناملموس. برندهای خدماتی نسبت به برندهای اجناس کمتر عادی هستن. هواپیماییا یه برند خدماتی حساب می گردن.
  3. برند شخص شامل یه شخص به عنوان یه برنده. این روزا برند شخصی دامنه خیلی از ستارگان ورزش مثل (رونالدو، دایی و…) تا محققان مثل رابینز رو شامل می شه.
  4. برند سازمانی مثل برندهای شرکت، مؤسسات خیریه و احزاب سیاسی. برند سازمانی به شکل روز افزونی زیاد می شه (در مقابل برند اجناس و خدمات). مایکروسافت و سونی نمونه هایی هستن که معنی برند رو به هستهای شرکت پیوند زده ان.
  5. برند وقایع مثل کنسرتا، تورنمنتا و مسابقات. این وقایع هستن که معمولاً در ورزشا و هنرها به خودشون زندگی می بخشن و به عنوان یه نام و نشون یا برند به تنهایی حضور پیدا می­کنن. در این مورد المپیک تنیس مسترز امریکا، توردوفرانس مثالای خوبی هستن.
  6. برند جغرافیایی مثل کشورها و شهرها. رشد صنعت توریسم و کلا تجارت جهانی نام­ گذاری موقعیتای جغرافیایی رو به دنبال داشته. مثل آمازون، آنتالیا و تایلند.
مطلب مشابه :  تجربه یه سافاری ماجراجویانه در آلاسکا