استانداردهای ایران واسه دادن ستاره به یه هتل

استانداردهای ایران واسه دادن ستاره به یه هتل

2-13-1 هتلای 2 ستاره

تمیزی و راحتی و دکوراسیون منظم و هماهنگ از چیزای مهم این هتل هاس و  ارایه رتبه دو ستاره لازمه داشتن بعضی و نه همه موارد زیره:

خونه داری بسیار خوب، دکوراسیون جذاب و وجود تلویزیون رنگی در تموم اتاقا، مبلمان با کیفیت، دارای رستوران با توانایی ارایه سرویس در هر وعده غذایی، خدمات رسانی به اتاق ها، ورودی هتل با ظرفیت مناسب، تخت هایی با اندازه معمولی و بزرگتر، سرویس حموم خوب و خوشگل، قفسه های کافی، امکانات تفریحی، هوله و صابون، پرسنل آموزش دیده و لاندری و روم سرویس (لطفی، 1392).

2-13-2 هتلای 3 ستاره

در هتل 3 ستاره خدمات به طورکامل ارایه  و به طور شایسته مدیریت می شه، این نوع هتل ها دارای چشم انداز خوشگل و امکانات گسترده ان. ارایه رتبه سه ستاره لازمه داشتن بعضی و نه همه موارد زیره:

نظافت و خونه داری و نگهداری عالی، هال ورودی بزرگ با طراحی جذاب، فضای پذیرش فعال 24 ساعته، اتاق های بزرگ و راحت، بدون سر و صدا با نور کافی و فضای نشیمن با دکوراسیون جذاب و تزیینات، مبلمان با کیفیت، سیستم مرکزی تهویه هوا و سیستم گرمایی، اتاق های مفروش شده با کیفیت بالا و دارای تشک های عالی، ترموستات کنترل درجه دما، سرویس حموم خوشگل که بعضی از اونا دارای وسایل آرایشی، صابون و هوله با کیفیت عالیه. دارای سوییت اتاق لوکس و محدوده وقتی سرویس دهی اتاقا گسترده س.

وجود دو دستگاه تلفن در اتاق، یکی کنار تخت و دیگری در حموم یا روی میز، استخر شنا در محوطه ساختمون یا نزدیک اون، سیستم بیدارباش، وجود بیشتر از یه رستوران در هتل با توانایی ارایه سرویس در هر وعده غذایی، خدمات رسانی به اتاق ها، ورودی هتل با ظرفیت مناسب، تخت هایی با اندازه استاندارد، سرویس حموم خوب و خوشگل، قفسه های کافی، امکانات تفریحی، هوله و صابون، پرسنل آموزش دیده و لاندری و روم سرویس. از دیگر خصوصیات این هتل هاس (لطفی، 1392).

2-13-3  هتلای 4 ستاره

این هتلا نه فقط باید کلیه خدمات لازم رو ارایه بدن بلکه باید از خود هویتی داشته باشن. تامین راحتی و آسودگی میهمانان هدف اصلی کارکنانه، اونا آموزش دیده، موثر و آگاه و مودب هستن. این هتل ها دارای امکانات متنوعی هستن. ارایه رتبه چار ستاره لازمه داشتن بعضی و نه همه موارد زیره:

خونه داری و نگهداری فوق العاده از هتل، اتاق و فضای سبز، طراحی ساختمون به شکل خاص و باحال، هال ورودی لوکس، مبلمان بسیار خوب، فضاهای عمومی، آثار هنری، کیفیت بالای فرش و گل تازه، چشم انداز محیط طبیعی و فوق العاده، فضای مناسب و دکوراسیون جذاب واسه پذیرش، رزرواسیون بسیار تند و موثر، کارکنان معتقد با لباس متحد الشکل، وجود دربان، مدیریت متخصص، لوازم عالی رستوران و غذاهای جور واجور، خدمات رسانی عالی به اتاق ها، وجود اتاق های بزرگ با نور کافی و مبل مناسب و خوشگل، دارای تلویزیون و دکوراسیون عالی و تزیین شده با کارای هنری، دو تلفن یکی در کنار تخت و دیگری روی میز، دارای تشک راحت و پتوی اضافه و تخت های بزرگ و معمولی، سرویس دهی به شکل دو مرتبه در روز به اتاق ها، حموم بسیار تمیز با صابون وسایل آرایش و هوله، جعبه کمک های ابتدایی، آیینه مناسب جهت اصلاح و آرایش، یخچال در داخل، سیستم خشک کن دست، در اختیار گذاشتن لباس های راحت به میهمانان، سیستم روشنایی هوشمند در حموم و اتاق خواب و بقیه امکانات مثل حمل و نقل، روزنامه رایگان و امکانات تفریحی واسه میهمانان مثل استخر، سونا، زمین های بازی و ارایه خدمات خاص مثل اتاق ملاقات، پارک اتومبیل به وسیله مستخدم و… (لطفی، 1392).

 2-13-4 هتلای 5 ستاره

ین نوع هتل ها در ردیف اول قرار دارن. قوانین و استاندارد مربوط به هتل پنج ستاره و کیفیت اون همیشه باید ثابت نگه داشته شه.

ارایه رتبه پنج ستاره لازمه داشتن بعضی موارد زیره:

معماری و دکوراسیون خوشگل و منحصر به فرد و دائمی، دارای بیشتر از 100 اتاق، هال ورودی، اتاق مهمون، فضای عمومی تزیین شده با کارای هنری، مفروش شده با کیفیت بالا، دفتر پذیرش بسیار منظم در فضای کافی و آروم، دارای نگهبان و سرویس 24 ساعته، پرسنل آموزش دیده و معتقد، تزیین اتاقا با به کار گیری اشیای هنری، دارای 3 تلفن (کنار تخت، روی میز و داخل حموم)، تمیز کردن اتاق به شکل دو مرتبه در روز، سرویس حموم خوشگل و مدرن، دارای رستوران عالی و غذاهای جور واجور و سرویس غذا دهی، امکانات رستوران جذاب، سرویس حمل و نقل، مغازه و فروشگاه پوشاک، یخچال در داخل اتاق ها با شکل های جور واجور نوشیدنی.

کارکنان در هتل 5 ستاره، بسیار منظم و پنهون با لباس های شیک، مودب و آگاه و موثر و روابط عمومی خوب، نسبت به بر طرف کردن نیازای مهمانان معتقد هستن و بسیار عالی سرویس می بدن. دارای مدیر حرفه ای و متخصص، موافقت و هماهنگی سرویس ها، موندگاری نگهداری و خونه داری بی عیب و مشکل اجزای اصلی و اساسی واسه حفظ درجه 5 ستارهه.

نکته مهم درباره هتل ها و هتل آپارتمون ها اینست که « هتلا رو از یک تا 5 ستاره طبقه بندی می کنن، در حالی که مهمانپذیر ها، مهمانسرا ها و هتل آپارتمون ها رو از یک تا 3 ستاره طبقه بندی می  شن. به تعبیری دیگه، هتل آپارتمون 3 ستاره با هتل 5 ستاره برابری می کنه و این دو نوع از مراکز اقامتی از نظر کیفیت و خدمات دهی در گروه خودشون بهترین هستن (لطفی، 1392).