تایلند تجربه مردم بومی خود رو در ATF سال 2018 به نمایش می‌گذارد

دانلود پایان نامه

انجمن گردشگری آسه اون ATF) ۲۰۱۸) از ۲۲ تا ۲۶ ژانویه در چیانگ مای برگزار می شه و تایلند می خواد فرش قرمزی با موضوع  «رابطه پایدار، رفاه بی پایان»، واسه استقبال از شرکت کنندگان پهن کنه.

مقاله های در رابطه

  • دیدنیای چیانگ مای، پایتخت خنک تایلند
  • سفر به بانکوک؛ گشت و گذار ۳ روزه

تایلند درصدده معروفیت زیاد چیانگ مای در بخش توریسم غذای تایلندی رو در انجمن گردشگری آسه اون به نمایش بزاره. در ادامه ما با همراه باشین تا در جریان این مراسم قرار بگیرین.

آقای یوتاساک سوپاسورن (Yuthasak Supasorn)، مسوول اداره گردشگری تایلند (TAT) می گوید:

این اداره بخش خاصی به نام «شکوه تایلند» داره که تجربیات مردم بومی رو از راه سنت غنی آشپزی این کشور به نمایش می گذارد و طبق توجه به گردشگری غذای تایلندیه. هر روز به طرفداران غذای تایلندی اضافه می شه و واسه گردشگرانی که هر سال از این کشور دیدن می کنن، به عنوان یه جاذبه ی مهم تلقی می شه.

ATF  سال ۲۰۱۸، معروفیت زیاد چیانگ مای در بخش توریسم غذای تایلندی که با فرهنگ لانا (Lanna) آغشته شده رو به رخ گردشگران بین المللی و داخلی که به منطقه شمال تایلند سفر می کنن، می کشه. نمایشگاه اجناس پریمیوم (Premium Product Display) هم به عرضه اجناس آشپزخانه ای و شکل های جور واجور تزئینی اختصاص داره که طراحی تایلندی در مورد نوآوری های غذایی و برنامه های کسب جایزه رو به بازارهای بین المللی نشون می دهد و با این وجود تجربیات مردم بومی رو گسترش می کنه.

تایلند

این برنامه شامل نمایش تعاملی آشپزی از سرآشپزهای مشهور چیانگ مایه. استعدادهای برتری که قراره دستپخت شرکت کنندگان رو بچشند، سرآشپز توئی از رستوران ترکیبی تایلندی «ناسی جامپرو» از چیانگ مای، سرآشپز Kaew Koe از رستوران «ساندویچ من» و سرآشپز بلک از رستوران «آشپزخانه آرتیسان بلکیچ» چیانگ مای هستن.

از دیگر شکل های جور واجور پرطرفدار نمایشگاه اجناس پریمیوم می توان به اجناس سفالی و سرامیکی از مجموعه پریمپراکا (Prempracha) اشاره کرد؛ سرامیک هایی با رنگ سبز مایل به خاکستری از «چیانگ مای سلادان»، صنایع دستی از «پاچانا استودیو» و لوازم سیلور و لاکی از «وُلای سیلور» عرضه می شن. اجناس غذایی محلی شمال تایلند که به نمایش درمی آیند شامل گوشت خشک شده و سوسیس از Vanasnun، ادویه و چاشنی از Nithi Foods، مواد غذایی ذرت شیرین شده از سان سوئیت و شکل های جور واجور غذایی فراوری شده با عسل از پروداکت بی می شن.

مطلب مشابه :  مهارتای مدیریت زمان

نمایشگاه اجناس پریمیوم اولین تجربه در بخش توریسم غذایی تایلنده که بعضی از بهترین برنامه های جایزه گردشگری تایلند رو نشون می دهد، مثل تور منطقه Talat Noi از محله های قدیمی بانکوک، گردش در پوکت از گروه جزیره آندامان که فرهنگ جذاب پراناکان رو به تصویر می کشد، فصل دوم پروژه ی فلای فیشینگ از ریور ان جی گاید (NG River Guide) که به روش زندگی قبیله ی بومی pgazkoenyau می پردازه.

از تموم ۱۰ کشور عضو هم دعوت شده تا شکل های جور واجور منحصربه فرد خود رو در نمایشگاه اجناس آسه اون به نمایش بذارن، تایلند هم در این بخش یه مدل یادگیری زبون تایلندی رو به شکل یه «مجموعه چند رسانه ای» عرضه می کنه.

کشورای آسه اون به طور کلی بزرگ ترین بازار منبع بازدیدکننده ی تایلند در آسیا هستن. تایلند در طول ژانویه تا نوامبر ۲۰۱۷، پذیرای بیشتر از ۸/۱۹ میلیون نفر از کشورای آسه اون بوده. مالزی با ۲٫۹۸ میلیون نفر مسافر (۶.۲۸%+)، لائو پی دی آر با ۱٫۴۵ (۱۶.۱۲ %+) و سنگاپور با ۸۹۸٫۹۶۵ میلیون نفر (۶.۱۰%+) در ردیف های بعدی قرار می گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید