مقاله (حقوق) مدل اصلاح شده بازارهای شش گانه بازاریابی رابطه مند
بازارهای مشتریان |
بازارهای داخلی |
بازارهای عرضه کنندگان و هم پیمانان |
بازارهای مراجعه کنندگان |
بازارهای(جذب) نیروی انسانی |
بازارهای اثرگذاران |
شکل (۲-۶)مدل اصلاح شده بازارهای شش گانه بازاریابی رابطه مند(همون منبع)
در جدیدترین مدل بازارهای ۶ گانه که به وسیله پک در سال ۱۹۹۷ ارائه شد، بازارهای مشتریان به دو دسته مصرف کننده و واسطه تقسیم می شن، عرضه کنندگان و هم پیمانان از هم جدا شدن، دو بازار اصلی مراجعه کنندگان و جذب نیروی انسانی از مدل حذف می شه که این بدون معنی نیس که دو بازار نامبرده، اهمتی خود رو از دست دادن (شکل ۲-۵ )، بلکه براساس تحقیقات و پژوهشای انجام شده- مخصوصا به وسیله ریچهلد- روشن شد که تبلیغات دهن به دهن به وجود اومده توسط رضایت مشتریاس.از نکات قابل توجه در این مدل بخش ها و قلمروهای مشترک اجزاء تشکیل دهنده این مدله (عباسی، جواد، ۱۳۸۳، ص ۴۲-۴۰ )
بازارمصرف کننده |
بازارهم پیمانان |
بازارعرضه کننده |
بازارواسطه ها |
بازاراثر گذاران |
بازارداخلی |
(شکل ۲-۷) آخرین مدل ارائه شده از بازارهای شش گانه تا سال ۱۹۹۹(همون منبع)
۲-۱-۸-۳) مدل بازاریابی رابطه مند در بخش خرده فروشی
تا به امروز واسه طراحی و شکل بندی مدل بازاریابی رابطه مند تلاشای زیادی صورت گرفته. دایرمدلی
پنج مرحله ای که تشکیل روابط رو نشون میده نشون داد. بیتی و همکاران، مراحل ساخت و تشکیل رابطه رو مورد مطالعه قرار دادن، مدلی که عرضه داشتن مراحل اصلی روند تشکیل رابطه رو به تصویر میکشه (شکل ۲-۶ ) این مدل نشون میده که روند تشکیل و ساخت روابط از چهار مرحله، آسون کننده، تشکیل رابطه، تقویت رابطه و پیامدها و یافته های رابطه تشکیل می شه(برقعی،۱۳۹۱، ۳۱)
پیامدها |
شرایط آسون کننده |
تشکیل رابطه |
تقویت رابطه |
مدیریت عالی مشتری مداری |
کارکنان مشتری مدار· تمایل (انگیزه)
· توانایی (مثلا مهارتهای همدلی) |
کارکنان· تقویت و وفاداری هزینه ها ، نارضایتی |
شالوده ریزی روابط میان کارمندان و مشتری براساس:· اعتماد
· عملگرایی |
· عرضه خدمات خاص جانبی· کار تیمی |
مشتری· وفاداری به فروشنده
· وفاداری به شرکت |
انگیزاندن مشتریان جهت ایجاد روابط· اجتماعی
· عملیاتی |
(شکل ۲-۸ ) مدل بازاریابی رابطه مند در بخش خرده فروشی(همون منبع)
۲-۱-۸-۴) مدل کاربردی بازاریابی رابطه مند
شت و پاراواتیار مدل کاربردی بازاریابی رابطه مند رو تعریف کردن (شکل ۲-۷) که طبق این مدل، اجرای آزمایش رابطه مند می تونه شامل سه بعد باشه :
- اهداف روش هدف دار
- دو طرف درگیر ( شرکا)
- برنامه های لازم
هر چند همونطوری که مدیران نیازمند برنامه ریزی روش هدف دار هاشون هستن، هم اینکه نیازمند ابزارهایی کاربردی و سیستمای قابل دسترس در بازار واسه رسیدن به استفاده سراسری بازاریابی رابطه مند با مشتریان خود هستن. (شت و پارواتیار، ۲۰۰۰).
کارکرد رابطه مند-مالی
-بازاریابی -استراتژیکی -عملیاتی -عمومی |
هدف– افزایش تاثیر
– بهبود کارایی |
شرکا-معیارها و قوانین
-روند |
تعیین نقش |
ارتباطات |
پیوندهای مشترک |
روند برنامه ریزی |
برابری فرایندها |
انگیزه کارکنان |
واسه به دست آوردن جزییات بیشتر و جستجو در بین هزاران پایان نامه
در موضوعات جور واجور و دانلود متن کامل اونا
با فرمت ورد به سایت zusa.ir مراجعه کنین
فرایندهای نظارت |
مدیریت و نظارت |
کارکرد |
[۱] -Peck
[۲] – Fredrick Richheld
[۳] – Overlaps
[۴] -Dwyer 1994
[۵] – Beatty et, ai, 1996
[۶] – Facilitating Condition
[۷] -Relationship Formation
[۸] -Relationship enhancement
[۹] – Relationship outcomes
[۱۰] – sheth & Parvatiyar, 2000