لیست قیمت انکودر، خرید انواع شفت انکودر

در فروشگاه اینترنتی مانا موتور قیمت انکودر ها را جهت خرید می توانید مشاهده کنید.

در این فروشگاه می توانید انواع انکودرها را مقایسه کنید و انکودر با قیمت مناسب را انتخاب و خریداری کنید.

لیست قیمت خرید انکودر چرخشی در فروشگاه مانا موتور

قیمت انکودر ها به عوامل بسیاری وابسته است ، از جمله میتوان به دقت، سایز ، نوع و حداکثر سرعت و نوع خروجی آن اشاره کرد. همگی این موارد را می توانید در قسمت فیلترینگ سایت ماناموتور بررسی نمایید و مقایسه لیست قیمت انکودر را انجام دهید:

اولین پارامتری که قیمت اینکودر را تعیین میکند نوع ساختار داخلی آن می باشد ، در مواقعی که سیستم بسیار اقتصادی است و محدودیت هزینه مطرح شده تا جایی که محدودیت های ساختاری اجازه دهد پیشنهاد با انکودر های افزایشی (Incremental) سپس انکودر مطلق سینگ ترن و در آخر هم مطلق مولتی ترن که به علت ساختار و وجود باتری قیمت بسیار بالاتری دارد، است.

پارامتر بعدی که در قیمت تاثیر گذار است، دقت است که در هر دور چرخش چند پالس خروجی میدهد. توجه داشته باشید که همیشه در همه پروژه ها برای افزایش دقت نیازی به تعداد خروجی پالس بالا نیست. مثلا در دورهای بسیار بالا که تعداد پالس ارسالی در هر ثانیه بسیار بالاست، امکان گم شدن پالس ها بین اینکودر و گیرنده پالس وجود دارد. علاوه بر این ممکن است در بعضی از مواقع، گیرنده پالس که یک PLC یا میکروکنترلر است، توانایی دریافت فرکانس بالای پالس را نداشته باشد.

همانطور که در پاراگراف بالا اشاره شد، باید در خرید به دستگاه گیرنده پالس و محدودیت های آن هم دقت داشت.

فروش انواع روتاری انکودر موتور

انکودر چرخشی افزایشی

در انکودر افزایشی (Incremental) می توان موقعیت را بصورت نسبی دریافت کرد. این بدان معناست که بعد از خاموشی دستگاه، دیگر نمی توان موقعیت زاویه را مشخص کرد.

همینطور اگر به هر علت خطایی در ارسال پالس روتاری انکودر یا خوانش آن توسط تجهیزات الکترونیک صورت پذیرد، اصلاح این خطا منوط به کالیبره شدن دستگاه خواهد بود. به همین علت است که در دستگاههایی که از مدل های افزایشی برای کنترل موقعیت استفاده می شود، سنسور یا میکروسوئیچ یا ابزار مشابهی برای کالیبره کردن دستگاه وجود دارد.

اما در عین حال استفاده از انکودر چرخشی نسبی برای تعیین سرعت، معمولا دقت لازم را دارا می باشد و اثر خطا در ارسال یا دریافت پالس آن، مقطعی و لحظه ای خواهد بود.

انکودر افزایشی

انکودر چرخشی ابسولوت

انکودر چرخشی ابسولوت Absolute با توجه به ساختار داخلی آن می تواند موقعیت را به صورت مطلق ارسال نماید. این یعنی با خاموش شدن دستگاه و قطع برق و روشن شدن مجدد آن، می تواند موقعیت خود را به صورت دقیق اعلام نماید.

این نوشته را هم از دست ندهید :   خدمات شرکت چاپ و بسته بندی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

این نوع روتاری انکودر ها به علت ساختار داخلی خود از دقت بیشتری به نسبت مدل های افزایشی پشتیبانی میکنند و معمولا قیمت بالاتری دارند.

انکودر ابسولوت

باید دقت داشت که اگر انکودر چرخشی مطلق از نوع سینگل ترن Single Turn باشد تنها می تواند محدوده 0 تا 360 درجه را در خروجی نشان دهد و به فرض اگر شفت دستگاه، هنگام خاموشی، بیش از یک دور چرخیده باشد، در این نوع انکدر امکان دستیابی به تعداد دوران انجام شده وجود ندارد.

کاربرد انکودر

اما در انکودر چرخشی MultiTurn که معمولا از باتری بکاپ بهره می برد، این امکان وجود دارد که در صورت چرخش بیش از یک دور نیز اطلاعات قابل خوانش و دستیابی باشد. از این روتاری انکودر ها در جرثقیل های بسیار بزرگ (tower crane) که بعد از خاموش شدن موتور آن ممکن است هد آن ها حرکت های کوچک که مسبب خطر های بسیار شود استفاده می شود تا موقعیت درست خود را به دست آورد.

موارد بعدی در خرید مثل لاین درایو یا توتم پل بودن مدار خروجی یا سایز و قطر بدنه یا شفت آن هم در قیمت تاثیر کمی دارد و در موارد بسیار خاص مورد توجه قرار میگیرد.

فروش اینکودر به عنوان یکی از تجهیزات اتوماسیون صنعتی توسط مراکزی که فروش سنسور یا فروش تجهیزات اتوماسیون صنعتی را انجام می دهند، صورت می پذیرد. در تهران می توان فروشگاه های فیزیکی در خیابان لاله زار و خیابان جمهوری و بعضاً در خیابان سعدی جنوبی را که در کنار تجهیزات دیگر اتوماسیون صنعتی به فروش انکودر نیز مبادرت می ورزند، یافت.

خرید انواع انکودر

فروشگاه ماناموتور به عنوان مرجع آنلاین برای فروش انواع تجهیزات اتوماسیون صنعتی و تجهیزات کنترل حرکت و ساخت دستگاه می تواند برای بررسی، مقایسه و خرید آنلاین انواع انکودر مورد استفاده قرار بگیرد.فروش انواع آن ها با برندهای مختلفی مانند

  • اتونیکس AUTONICS ساخت کره جنوبی
  • اپکن OPKON ساخت ترکیه
  • هانیانگ HONYOUNG ساخت کره جنوبی
  • فناک FENAC ساخت ترکیه

در سایت ماناموتور وجود دارد. در صورت خرید از فروشگاه صنعتی مانا موتور هم خرید خود را ضمانت کرده اید و هم از پشتیبانی فنی در هنگام نصب و راه اندازی به صورت تلفنی بهره مند خواهید شد.

انکودر آتونیکس

واردات انکودر

فروشگاه ماناموتور امکان دریافت سفارشات و واردات انکودر اروپایی و امریکایی را داراست:

  •  زیک SICK
  • هایدن هاین HeidenHain
  • هوهنر HOHNER
  • بامر BAUMER
  • لیکا LIKA
  • زمینس Siemens
  • امرن Omron
  • آلن بردلی Alen Bradly

برای سفارش و استعلام قیمت و زمان تحویل با واتساپ کاری ماناموتور با واحد فروش ماناموتور در تماس باشید.