دانلود پایان نامه

پرواز شماره IR۴۶۹ ایران ایر که قرار بود ساعت ۲۲ روز گذشته انجام شه، ساعت ۳ بامداد امروز انجام شد.

یکی از مسافران این پرواز  گفت:

روز گذشته طبق برنامه ریزی قبلی و طبق ساعت پرواز خود، هتل محل اقامت رو تسویه کرده و پس از گشتی در شهر و زیارت بارگاه امام رضا(ع) حدود ساعت ۲۰ وارد فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد شدیم.

این مسافر هما اضافه کرد که به محض ورود به فرودگاه مشهد، پیامکی از طرف ایران ایر به ما فرستاده شد مبنی بر اینکه پرواز نامبرده با ۳ ساعت تأخیر در ساعت یه بامداد روز بعد انجام می شه، این اس ام اس دقیقاً ۲ ساعت قبل از ساعت پرواز فرستاده شد و ما امکان هیچ گونه برنامه ریزی نداشتیم.

ایشون گفت:

به زور در فرودگاه نشستیم تا واسه پرواز در ساعت یه بامداد امروز حاضر شیم، در این مدت هیچ گونه امکاناتی واسه قرار گرفتن و استراحت مسافران در نظر گرفته نشده بود و هر مسافر به زور روی همون صندلی های فرودگاه استراحت می کرد ، حتی نمازخانه فرودگاه هم پر از مسافران خسته از تأخیر بود، اونجا هم عده ای از مسافران ماهان ایر که پرواز ساعت ۲۲:۳۰ اونا مقرر شده بود ساعت ۵ بامداد امروز انجام شه، در حال استراحت بودن.

این مسافر با بیان اینکه در این پرواز افراد مختلفی مثل کودک و کهن سال حضور داشتن، گفت که: به هر حال منتظر شدیم تا ساعت یه بامداد پرواز کنیم و با اهل خونه تو تهران هم تماس گرفتیم که به امید خدا بیشترین حد ساعت ۳ بامداد اونجا هستیم.

مطلب مشابه :  سیستم تهویه مطبوع، حمل و نقل، تناسب اندام، و

ایشون گفت که اما دوباره حدود ساعت نیم ساعت بامداد امروز بود که اعلام شد پرواز نامبرده دوباره با تأخیر در ساعت ۳ بامداد انجام می شه؛ این موجب ناراحتی شدید مسافران خسته و مونده در فرودگاه شد.

این مسافر هما اضافه کرد:

مسئولان ایران ایر به ما اعلام کردن ً قطعه ای از چرخ ایرباسی که قرار بوده واسه این پرواز بدن، دچار مشکل فنی شده و در حال مرمته؛ به هر حال پرواز ساعت ۳ بامداد انجام شد و ما بالأخره ساعت ۰۵:۳۰ به منزل رسیدیدم.

ایشون گفت:

چند وقتیه که می شنویم آیین نامه ای طبق حفظ حقوق مسافر به وسیله بخش های متولی صنعت حمل و نقل هوایی به شرکت های هواپیمایی ابلاغ شده اما به نظر می رسد این آیین نامه رعایت نشه؛ شک نداشته باشینً بروز تأخیر تو یه پرواز، نباید ۲ ساعت قبل از پرواز آگاهی رسانی شه چون بیشتر مسافران، ۲ ساعت مونده به پرواز، یا در فرودگاه به سر می برند و یا در راه فرودگاه هستن.

ایشون اضافه کرد که شرکت های هواپیمایی هم با یه اس ام اس، خود رو از سرویس دهی مبرا می کنن، به نظر من هما آگاهی داشت که این پرواز ساعت ۳ بامداد امروز انجام می شه اما تو یه اس ام اس اول به تأخیر ۳ ساعته که سقف مشخص شده واسه ایرلاین هاس اشاره کرد و در آگاهی رسانی بعدی، به تأخیر ۲ ساعت بعد خود اشاره داشت تا نخواد در همون قدم اول به تأخیر ۵ ساعته پرواز خود بپردازد و اینجوری نسبت به سرویس دهی و وظایف خود در قبال مسافران واسه تأخیر ۵ ساعته اقدام کنه.

مطلب مشابه :  منبع مقاله با موضوعاکوسیستم، فرسایش خاک، شهر تهران، پایداری اقتصادی

شرکت های هواپیمایی طبق آیین نامه حقوق مسافر موظف هستن، در تأخیرات بیشتر از ۳ ساعت، خدمات در نظر گرفته شده واسه مسافران رو اجرا کنن .

هم اینکه وجود هواپیمای جانشین (BACK UP) از سری الزاماتیه که ایرلاین ها باید در نظر داشته باشن تا در صورت بروز مشکل نسبت به جایگزینی هواپیما دست به کار شن.

دیدگاهتان را بنویسید