کوکتل پوستی چیست؟

یکی از مهم‌ترین بخش‌های بدن که تاثیر به سزایی در زیبایی دارد، پوست انسان است. به همین دلیل خیلی از افرادی که با عارضه‌های پوستی و یا زخم و جوش بر روی صورت خود مواجه می‌شوند، اعتماد به نفس خود را از دست داده و گوشه‌نشین می‌شوند. در حالی که امروزه روش‌های زیادی برای برطرف کردن لک و جای جوش و زخم از روی پوست وجود دارد. یکی از این روش‌ها استفاده از کوکتل پوستی است که هم ضد لک بوده و هم موجب جوان سازی پوست می‌شود. اگر شما هم جزو کسانی هستید که قصد استفاده از کوکتل جوانساز و ضد لک را دارند، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید تا با مزایا و معایب کوکتل پوستی و روش استفاده از آن آشنا شوید.

 

کوکتل پوستی چیست؟

یکی از بهترین و پرطرفدارترین محصولات مراقبت پوستی، کوکتل پوستی است که محلولی ساخته شده از ترکیب 5 نوع ماده مفید برای پوست بدن می‌باشد. این محلول مرطوب کننده پوست بوده و با خاصیت ضد پیری خود، برای جوان سازی پوست نیز بسیار مفید است. پوست انسان برای رشد سلول‌های جوان و برطرف کردن آثار زخم و جوش، به الاستین و کلاژن نیاز دارد. کوکتل ضد لک حاوی کلاژن و الاستین مورد نیاز پوست بوده و می‌تواند برای درمان بیماری‌های پوستی و جوان سازی پوست استفاده شود.

شاید نام روش‌های میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ را شنیده باشید. این روش‌های درمانی که طرفداران زیادی دارند، با استفاده از کوکتل های پوستی از پیری پوست جلوگیری کرده و به رشد مجدد سلول‌های پوستی، کمک می‌کنند.

 

مزایای کوکتل پوستی

پک کوکتل پوستی، شامل چند نوع ماده مختلف است که هر کدام تاثیر خاصی بر روی پوست بدن گذاشته و با هدف مشخصی استفاده می‌شود. اما مهم‌ترین فایده کوکتل پوستی پاک کردن پوست از هرگونه آلودگی و چربی است. کوکتل جوانساز همچنین سلول‎های مرده پوست را حذف کرده و با بهینه کردن سطح PH (میزان اسیدی بودن) پوست، شرایط را برای رشد دوباره سلول‌ها مهیا کرده و باعث پر شدن منافد پوست می‌شود. بنابراین اگر قسمتی از پوست شما قبلا دچار سوختگی یا بریدگی شده و هنوز جای آن معلوم است، با این روش می‌توانید زیبایی قبلی پوست خود را برگردانید.

دیگر موارد استفاده از کوکتل پوستی عبارتند از :

  • کلاژن سازی و تامین رطوبت مورد نیاز پوست
  • ترمیم رنگ و بافت پوست
  • برطرف کردن جای جوش، زخم و هرگونه عارضه پوستی
  • کاهش تیرگی زیر چشم
  • کاهش جوش‌های سرسیاه
  • لیفتینگ و سفت شدن پوست
  • رفع آثار آفتاب سوختگی

کوکتل ضد لک، موارد استفاده بی‌شماری دارد و برای رفع هرگونه جای زخم یا تیرگی پوستی می‌توانید با اطمینان این روش را به کار ببندید.

 

عوارض کوکتل پوستی

استفاده از کوکتل پوستی در میکرونیدلینگ و مزوتراپی روشی کاملا ایمن بوده و هیچ خطری برای مصرف کننده آن وجود ندارد. در واقع تا کنون هیچ موردی از مشاهده عوارضی خاص پس از استفاده از انواع کوکتل ضد لک، گزارش نشده است. اما با این حال بسته به اینکه از کدام روش برای پاکسازی و جوانسازی پوست خود استفاده می‌کنید، ممکن است عارضه‌های کوتاه مدت و خفیفی مشاهده کنید.

این نوشته را هم از دست ندهید :   بهترین قالب فروشگاهی [معرفی بهترین قالب های رایگان + ایرانی]

برای مثال پوست بعضی افراد به فلز حساسیت دارد و ممکن است در اثر تماس با سوزن‌های دستگاه میکرونیدلینگ، دچار قرمزی و تورم شود. البته این عوارض کوتاه مدت بوده و پس از 72 ساعت کاملا برطرف خواهد شد. همچنین ممکن است پس از استفاده از کوکتل ضد لک، پوستتان در اثر برخورد نور آفتاب کمی تیره شود. با استفاده از کرم ضد آفتاب این مشکل نیز برطرف خواهد شد.

 

روش استفاده از کوکتل پوستی 

با اینکه خرید کوکتل پوستی برای همه افراد آزاد است و وجود نسخه پزشک اجباری نیست، اما توصیه می‌کنیم پیش از خرید حتما توسط متخصص پوست معاینه شوید. پزشک معالج شما می‌تواند مشکلات پوستی شما را با دقت بررسی کرده و برای رفع مشکل، کوکتل پوستی مناسب را تجویز کند.

اگر قصد درمان به روش مزوتراپی یا میکرونیدلینگ را دارید، به یک مرکز معتبر درمانی یا بهداشتی مراجعه کنید. اما اگر قصد استفاده از کوکتل پوستی در منزل را دارید، به روش زیر عمل کنید :

  • ابتدا دستانتان را با دقت بشویید و ضد عفونی کنید. چرا که کوچکترین آلودگی هم ممکن است از طریق منافذ پوست وارد شود.
  • پس از ضد عفونی کردن دست‌ها، به آهستگی با یک سرنگ محلول را از محفظه آن خارج کنید.
  • محلول را روی سر انگشت خود بمالید و پوست صورتتان را با سر انگشتان به آرامی ماساژ دهید.

بهترین زمان برای استفاده از کوکتل پوستی

توصیه می‌کنیم هنگام شب و دقیقا قبل از خواب از کوکتل پوستی استفاده کنید. چرا که در طول خواب بدن دچار تنش نمی‌شود و در آرام‌ترین حالت خود قرار دارد. همچنین در طول شب نور به پوست نمی‌رسد. دلیل دیگر استفاده از کوکتل جوانساز در طول خواب، این است که به مدت 7 الی 9 ساعت زمان کافی برای التیام و احیای پوست وجود دارد.

برای دیدن نتایج درمان با کوکتل پوستی، شتاب نکنید و صبور باشید. در حالت نرمال، 6 ماه زمان لازم است تا تاثیر این محلول را مشاهده کنید.

 

قیمت کوکتل پوستی

اگر قصد خرید کوکتل پوستی با بهترین قیمت را دارید، وبسایت فروشگاهی افراکالا پک کاملی از این محصول را به قیمت‌هایی به‌صرفه عرضه می‌کند. پک کوکتل ضدلک GLOW BB با بهترین قیمت برای کسانی مناسب است که به زیبایی و سلامتی پوست خود اهمیت می‌دهند. همچنین پک کوکتل جوانساز GLOW BB stayve با 23 درصد تخفیف عرضه شده و بهترین محصول برای کسانی است که قصد درمان تکمیلی مشکلات پوستی خود را دارند.

پس برای خرید کوکتل پوستی با تخفیف همین الان به سایت افراکالا مراجعه کنید و درمان پوستی خود را با بهترین قیمت انجام دهید.