هتل ها به سرعت در حال تغییر هستن و پیشرفت فناوری کمک زیادی به این تغییرات کرده و نه فقط باعث شده که اون ها همپای مسافران مدرن حرکت کنن، بلکه به آسون کردن کار اون ها هم کمک زیادی کرده.

از زمان های بسیار قدیم، فناوری مسئول ایجاد تغییرات در جامعه بوده؛ بعضی وقتا این تغییرات عواقب بدی رو با خود به همراه می آوردن، اما بیشتر وقت ها عواقب خوبی بودن. از آموزش گرفته تا مراقبت های بهداشتی، بخش های زیادی هستن که در قرن بیست و یکم از فناوری تاثیر قبول کرده ان. هتلداری هم از این قضیه مستثنی نیس. این مقاله، نگاهی به فناوری های برتری می اندازد که انقلابی در فضای هتل در قرن ۲۱ بوجود آورده ان.

با وجود تردیدهایی که هتلداران در اول کار داشتن، همه ی اون ها در آخر تحولات فنی رو با آغوش باز قبول کردن تا همگام با خواسته های مشتریان خود پیش برن.

واقعیت اضافه و واقعیت مجازی

واقعیت اضافه

گزارشی از ادوبی دیجیتال اینسایتس (ADI) منتشر شده که اعلام می کنه دست کم هشت مورد از مطرح ترین هتل ها در سطح جهان، یه جور از واقعیت مجازی (VR) رو طی شش ماه گذشته تجربه کرده ان. بیشتر این تجربیات به دستگاه های گوشی موبایل مشتری مربوط هستن و شرایطی رو آماده می کنن که با به کار گیری تورهای مجازی از امکانات هتل ها دیدن کنن. این فناوری ها، فضاهای موجود به کار گیری نشده رو با به کار گیری ابتکار و نوآوری به فضای پرجنب و جوش و تعاملی تبدیل می کنن.

گوشی موبایل و جنب و جوش پذیری بیشتر

حتما از خبره های زیادی که در مورد چگونگی تاثیرگذاری منفی گوشی موبایل بر بازارهای جهانی منتشر شده ان، خسته شده اید. صنعت هتلداری هم از این قضیه مستثنی نیس.

  • این روزا، ۲٫۷ میلیارد کاربر گوشی های هوشمند در جهان هستن که هر کدوم بیشتر از ۲۰ بار در روز به پورتال های رسانه های اجتماعی خود سر می زنند.
  • از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵، اندازه رزروهایی که در زمان سفر از راه موبایل انجام می شن تا ۱۷۰۰ برابر افزایش و ۱۸٪ از درآمد آنلاین رو به خود اختصاص داد.
  • ۴۰٪ از فروش صنعت گردشگری در سال ۲۰۱۷ از راه گوشی موبایل انجام شده و تصور می شه که تا سال ۲۰۲۱ این اندازه به ۵۰٪ برسه.
  • ۸۸٪ از مسافران تفریحی اگه از یه اپلیکیشن راضی نباشن، اون رو عوض می کنن و سراغ یه اپلیکیشن دیگه می روند.
  • بیشتر از ۵۰٪ از مسافران، در اول برنامه ریزی واسه سفر هنوز مقصد مشخصی رو انتخاب نکرده ان و ۶۰٪ هم مقصد بعدی سفر خود رو با به کار گیری گوشی موبایل خود جستجو می کنن. 
  • تا سال ۲۰۱۹، یه مورد از هر سه کارت پرواز با به کار گیری گوشی موبایل تحویل داده می شه.

تلفن های همراه تقریبا به همه جنبه های زندگی مسافران، از تحقیق گرفته تا رزرو هتل ها، سایه افکنده. اون ها همیشه در حال اصلاح و بهتر شدن هستن تا بشه از اون ها به عنوان یه کارت-کلید به کار گیری کرد؛ چون امن تر و شخصی تر هستن.

مطلب مشابه :  جذب انرژی های مثبت -روش های عالی

می توان از تلفن های همراه به عنوان وسایلی همه کاره و تعاملی به کار گیری کرد. همین موضوع رو می توان به خدمات مربوط به فضاهای غیر تهاجمی هم گسترش داد و تلفن های هوشمند رو به دستگاه کنترل از راه دوری واسه کنترل تلویزیون، درجه ی گرما محیط و هم روشنایی اون تبدیل کرد. خیلی از خدمات مربوط به مشتری ها هم از راه گوشی موبایل ارائه می شه.

پهنای باند

موفقیت شما در ترکیب فناوری با خدمات هتل تا حد زیادی بستگی به چگونگی اتصال شما به اینترنت داره. اگه در اتصال گوشی موبایل به اینترنت مشکل وجود داشته باشه، نمی توان از مهمانان توقع داشته باشی که از اقامت خود لذت ببرن.

پهنای باند اینترنت الان، مسئله ی مهمی در بیشتر هتل ها حساب می شه؛ چون که مهمانان به طور ذاتی توقع دارن که دسترسی تند و نامحدودی به وای فای داشته باشن و اگه کنفرانس و رویدادهای دیگری در هتل برگزار شه، نیازای اطلاعاتی جمعیت حاضر در اون ها بیشتر هم می شه. واسه اطمینان از این که مهمانان تون از اتصال اینترنت خود راضی هستن، مطمئن شید که در پهنای باند خود خست به خرج نداده اید.

فناوری مورداستفاده به وسیله کارکنان هتل

کارمند خوشحال برابره با مهمون خوشحال. این شعار قدیمی امروز هم صادقه. با این حال، خیلی از هتل ها بیشتر تمرکز خود رو به شکل وسواس گونه روی فناوری مهمانان معطوف می کنن، در حالی که کارمندان شون هنوز گرفتار همون سیستم های ناتوون و تنبل هستن.

یه هتل بدون کارکنانش وجود نمیشه، بدون کارمند، هتل تنها یه فضای مردهه و طراحی های نوآورانه و خوشگل هم هیچ اهمیتی نخواد داشت. اگه کارکنان هتل مجهز به وسیله مناسب نباشن، فرصت های لازم واسه تمرکززدایی سیستم ها و آسون کردن سازی عملیات رو از دست میدن.

اول کارکنان خود رو مجهز به لوازم نوآورانه کنین، بعد یافته های اون رو در مهمانان تون ببینین. ارزش این کار رو وقتی م
توجه می شید که سیستم های جور واجور رو با هم ترکیب کنین و نرم افزارتان این اجازه رو به شما بدن که ویژگی های جدید رو بدون لغو ویژگی های قبلی، به اون اضافه کنین.

هوش مصنوعی و رابط های کاربری چت

فناوری

تقریبا همه ی هتل ها دارای یه وب سایت جوابگو یا مجموعه ای از اپلیکیشن هایی هستن که می توان از راه اون هامبادرت به رزرو فوری اتاق و سوئیت کرد. ربات های چت باعث آسون تر شدن این پروسه می شن و تعاملات انسانی رو مثل سازی می کنن.

تا الان، پرکاربردترین هوش مصنوعی واسه پاسخگویی به مشتریان در صنعت مسافرت، دستیاران مجازی و ربات های چت هستن که معمولا در پلت فرم های پیام رسان تعبیه شده ان. رویایی که ده ها استارت آپ امیدوار (و بازیکنان این صنعت اثبات شده) در سر می پرورانند، حذف بعضی از مشکلات موجود در برنامه ریزی و رزرو آنلاین در اینترنته تا مصرف کنندگان بتونن با کارگزاران مسافرتی مجازی رابطه برقرار کنن، نه این که از چندین وب سایت جور واجور بازدید کنن. با این که دستیاران مجازی، فناوری جدیدی در سفر حساب نمی شن، اما اون دسته از دستیارانی که در زمان ایجاد رابطه با کاربران خود هوشمندانه تر عمل می کنن، در حال بیشتر شدن هستن.

مطلب مشابه :  شکل های جور واجور تست¬های بیومکانیکی

گوگل

گوگل به عنوان یه پلت فرم وب واسه جلوه گری و تعیین موفقیت کسب و کارا با به کار گیری الگوریتم های به روز شده شکل گرفت. ما همیشه از Google به کار گیری می کنیم، ولی در بیشتر مواقع کارکرد اون رو درک نمی کنیم. این شرکت جایگاه منحصربه فردی واسه هتلدارانی داره که می خواهند از این فناوری واسه بهتر کردن سرمایه گذاری خود به کار گیری کنن. عده ای به هر قیمتی مشغول دست کاری سرویس های جور واجور اون، از SEO گرفته تا وب سایت های بهینه شده هستن و همین باعث افزایش تمایل کاربران واسه به کار گیری توانایی های اون به عنوان موتور جستجوی برتر می شه.

جدا سازی و بررسی ها

جدا سازی و بررسی ها حالا تبدیل به بعد مهمی از عملیات های هتل ها شده ان. واقعا، هیچ پروسه کار و کاسبی ای وجود نداره که بدون نظارت بر جریان داده ها با به کار گیری معیارهای مناسب بتونه انجام شه و بخاطر این باید روی نرم افزار بررسی گر مناسبی سرمایه گذاری شه که بتونه این کار رو به شکل بسیار کاربردپذیری واسه واسه شما انجام دهد.

هوش مصنوعی هم بعد مهمی از یه موتور بررسی گره. «EasyJet»، با به کار گیری هوش مصنوعی تلاش می کنن تا قبل از برخاستن هواپیما از روی زمین، غذاها و نوشیدنی های مناسب رو واسه هواپیما جفت و جور و ذخیره کنه. نوع خلاصه شده تر هوش مصنوعی، اتوماسیون پروسه روباتیک (RPA) است که قوانین هوش مصنوعی رو واسه کمک به افزایش کارایی برنامه های سازمانی، مثل مدیریت رابطه با مشتری (CRM) و مدیریت زنجیره ی تامین، به کار می برد.

اینترنت وسایل (IoT) و سنسورها

اینترنت اشیا

در آخر، نوبت به IoT می رسد که مورد بحث ترین و عجیب ترین ایده ی مطرح شده واسه هتل داران و چیزی بالاتر از تجربه های رایج مشتریاس. هتلداران، خطوط هوایی و دیگه شرکت های مسافرتی، همه، واسه بهبود کارایی عملیاتی مثل مصرف انرژی و آب از سنسور به کار گیری می کنن.

علاوه بر این، وقتی که سنسورهای کافی نصب شدن، جریان اطلاعات اون ها رو با به کار گیری «بررسی» و «یادگیری ماشین» با چیزی که «IoT شناختی» نامیده می شه، ترکیب می کنیم. «IoT شناختی» با محو کردن مرز بین محیط مجازی و فیزیکی، فضایی ایجاد می کنه که رفتار مشتری رو در زمان واقعی یاد گرفته و با اون همسان می شه. بیشترین توجه IoT روی امنیت شبکه و محاسبات ابری واسه بازنگری در مورد روش ی کار در فضای هتله که تا به امروز، فضایی به طور کامل فیزیکی تلقی می شد.

دیدگاهتان را بنویسید