دوربین های فول فریم سونی

 

بحث دائمی در محافل عکاسی و علاقه مندان به هنر، تفاوت بین یک تصویر کامل و یک سنسور برش است. اکثر علاقه مندان می خواهند بدانند که آیا سوراخی عمیق و بزرگ وجود دارد که با خرید دوربین کراپ ضرر زیادی می کنند؟

انتخاب بهترین دوربین تمام صفحه برای شما یک تصمیم بزرگ است. دوربین های فول فریم کانن این دوربین انتخاب خوبی برای افرادی است که می خواهند بهترین عکس ها را از دوربین بگیرند، چرا که اغلب گران است.

لازم به ذکر است که مگر اینکه شما یک عکاس باشید و تفاوت بین دینامیک رنگ یا مثلا عکاسی در موقعیت های خاص را ندانید. ب. در مناطق پر نور.

بنابراین چه چیزی یک دوربین تمام صفحه را خاص می کند؟ این دوربین دارای سنسور 35 میلی متری مانند فیلمبرداری است که از سنسورهای دوربین APS-C و MFT بزرگتر است.

اندازه سنسور کل شفت

دوربین های تمام صفحه مبتنی بر سنسورهای 35 میلی متری در دوربین های آنالوگ یافت می شوند که هرگز دنیا را در دستان خود نگه نمی دارند. قبل از به اصطلاح دوربین های DSLR یا دیجیتال، camerashop.ir تنها سنسورهای دوربین سنسورهای 35 میلی متری بودند و هیچ کس قفسه سینه دیگری در ذهن نداشت. اما با ظهور دوربین های DSLR، سازندگان دوربین شروع به کوچکتر کردن سنسور نسبت به قبل، کوچکتر از سنسور 35 میلی متری کردند.

نه تنها عکاسان حرفه‌ای می‌توانند از همه دوربین‌های DSLR دیجیتال استفاده کنند، بلکه با هزینه‌های تولید پایین‌تر و مدل‌های ارائه ارزان‌تر، بسیاری از علاقه‌مندان به یادگیری ویدیوی زنده علاقه دارند. این تست ها می توانند کیفیت ویدئو را بهبود بخشند. یا بدون آینه

بین تمام صفحه و برش تفاوت قابل توجهی وجود دارد

حالا تفاوت اصلی همه قطب ها و سنسورهای کراپ چیست؟   cloudonlinenic.irاول از همه، اندازه قطب کل سنسور 24 میلی متر * 36 میلی متر و اندازه سنسور کراپ حدود 24 میلی متر * 15 میلی متر است که البته به نوع دوربین بستگی دارد. به عنوان مثال، سنسور قطع کانن دارای ضریب 1.6 است و سنسور نیکون بدیهی است که تفاوتی ایجاد نمی کند. مقدار این ضریب کجاست؟ فاصله کانونی هنگام استفاده از لنز EF-S دوربین برش خورده تغییر می کند و افزایش می یابد. به عنوان مثال، یک لنز 50 میلی متری روی یک دوربین برش خورده، لنز 1.5 میلی متری را به لنز 75 میلی متری تبدیل می کند.

اولین و مهمترین دلیل پر بودن دوربین است. در این مدل دوربین، سنسور بزرگتر از APS-C و سنسور دوربین میکرو چهارم است که به بهبود کیفیت بازتولید رنگ و نور و کارایی نور کمک می کند.

این نوشته را هم از دست ندهید :   خواص قارچ گانودرما در بدن چیست؟

شرکت‌هایی از کانن و نیکون و سونی و پاناسونیک با استفاده از ویژگی‌های دوربین حرفه‌ای در دوربین‌های ارزان‌تر تلاش می‌کنند تا مشتریان بیشتری را جذب کنند. لیست دوربین های فول فریم کانن این رقابت باعث می شود که قیمت تمام دوربین ها به طور مداوم کاهش یابد و هر روز شاهد مدل های جدید با امکانات بهتر و قیمت کمتر در بازار باشیم.

ویژگی های دوربین کامل

یکی از ویژگی های منحصر به فرد دوربین های تمام صفحه این است که دید وسیع تری نسبت به دوربین های برش داده شده دارند. این به این معنی است که می توانید با دوربین تمام صفحه از یک سوژه با فاصله کانونی یکسان در فاصله ای عریض تر عکس بگیرید.

یکی دیگر از تفاوت های دوربین تمام صفحه و برش، طیف گسترده رنگ، به خصوص در عکاسی RAW است. عکاسان حرفه ای معمولا با فرمت RAW عکاسی می کنند تا بازویی وجود نداشته باشد. دوربین های تمام صفحه دینامیک رنگ را به بهترین عکاسان ارائه می دهند.

اما از نظر کیفیت، سنسورهای فول فریم تصاویر بهتری دریافت می کنند زیرا از سنسورهای کراپ بزرگتر هستند. از آنجایی که سنسور بزرگتر است، جزئیات بیشتر و رنگ و نور بهتر دریافت می شود. مثلا اگر سنسوری بزرگتر از همه تنظیمات داشته باشیم تصویر بهتری دریافت خواهیم کرد. اما به عنوان مثال، یک سنسور فول فریم با برش 24 مگاپیکسلی از نظر پیکسل تفاوتی ندارد.

یکی دیگر از ویژگی های سنسور فول فریم که عکاسان رنگی را به خود جذب می کند، امکان عکاسی در نور مکرر با دوربین فول فریم است. سنسور فول فریم در نورهای مکرر بسیار خوب عمل می کند و حتی در ISO بالا نویز کمی تولید می کند و کیفیت تصویر را بهبود می بخشد.

تفاوت دیگر بین فول فریم و سنسور برش زمانی است که می خواهید از عکس خود برای ایجاد یک ویدیو یا کلیپ استفاده کنید و آن را در ویرایش ویدیو باز کنید. هنگامی که دوربین برش خورده را در یک برنامه ویرایش فیلم مانند Final Cut یا Premium باز می کنید، خواهید دید که هنوز تعداد کمی وجود دارد.