با ۷ زن زیبا و مشهوری آشنا شوید که زمانی مرد بوده‌اند

تقریبا بیشتر مردن جهان تکلیفشان با جنسیتشان مشخصه، یا زن هستن یا مرد. این موضوع واسه بیشتر ما به طور کامل به طور کامل مشخصه و وقتی فرزندی متولد می‌شه، همیشه منتظریم تا دختر یا پسر بودن اونو به اطلاعمان برسانند.

اما  تا حالا واژه «تَرازَن» رو شنیده‌اید؟ همون‌طور که از روی این نام می‌توان حدس زد، تَرازَن یا MTF، به شخص تراجنسی‌ گفته می‌شه که در زمان تولد با اندام جنسی مردونه متولد شده اما در جامعه به عنوان یه زن شناخته می‌شه.

تراجنسی یا ترنسکچوال هم به آدمایی گفته می‌شه که دارای هویت جنسیتی تناقص آمیز هستن. به این صورت که  ممکنه فرد اعضای جنسی مردونه داشته باشه در حالی‌که شخصیت جنسیتی‌اش به طور کامل زنونه س یا برعکس.

تراجنسی‌‌ها علاقه شدید واسه گذروندن مراحل تغییر و پیوستن به جنس مخالف رو دارن چون تطبیق ذهنی درستی با هویت جسمی خود ندارن و مطمئنا، تحمل این موضوع براشون بسیار سخته. به همین‌خاطر، ترنس‌هایی که امکان دسترسی به درمان رو ندارن، بیشتر خودکشی می‌کنن.

فارغ از مشکلات و گرفتاری‌های زیادی که این افراد با اون مواجه هستن، در این مطلب چندین زن قشنگتر، مشهور و موفق رو انتخاب و معرفی کرده‌ایم که مراحل تغییر رو طی کرده و از مرد بودنِ ظاهری به یه زنِ واقعی تبدیل شده‌ان.

همه اشخاصی که در ادامه می بینین، ترازن هستن.

آندریا پِجیک (Andreja Pejic)

اگه بخوایم از یه فرد خوش‌شانس صحبت کنیم، می تونیم آندریا پِجیک رو نام ببریم. اون فردیه که تونسته تو یه سال، لقب جذاب‌ترین مرد و جذاب‌ترین زن سال رو از اون خود کنه.
آندریا یه فرد دو جنسیتیه و به‌عنوان مدل مذکر و مؤنث به فعالیت می‌پردازه.

پِجیک اصالتاً بوسنیاییه اما وقتی که اون هشت ساله بود به همراه خونواده‌اش پس از جنگ بوسنی به استرالیا پناهنده شد.
اون در سال ۲۰۱۴ به عنوان یه ترازن اعلام وجود کرد و نام خود رو از آندری به آندریا عوض کرد.

لیلی البه (Lili Elbe)

این زن دانمارکی اولین فرد تاریخه که در سال ۱۹۳۰ میلادی تحت عمل تغییر جنسیت قرار گرفت. لیلی البه در کالبد یه مرد متولد شده بود و به عنوان نقاش فعالیت می‌کرد. اما یه مدت پس از ازدواجش فهمید که اون واقعا یه زنه و از درون و با ظاهر و لباس‌های زنونه حس شادمانی بیشتری داره.

همین کشف واقعیت باعث شد تا بدنبال عمل تغییر جنسیت باشه. اما اون پس از چندین مرحله عمل تغییر جنسیت، در سن ۴۸ یه مدت پس از گذاشتن تخمک درگذشت و نتونست لذت زن بودن رو به طور کامل بچشد.

فیلمی به نام دختر دانمارکی هم در مورد داستان زندگی اون ساخته شده که به ماجرای زندگی اون با گردا وگنر و ماجرای تغییر جنسیت اون می‌پردازه.

این نوشته را هم از دست ندهید :   ۷ واقعیت ناخوشایند در مورد بمب های هسته ای که خواب را از شما خواهد گرفت

لاوِرن کاکس (Laverne Cox)

لاوِرن کاکس اولین تراجنسیتی دنیاس که نامزد دریافت جایزه امی شد.
هم اینکه اولین فرد آشکارا تراجنسیتیه که تصویرش روی جلد مجله تایم قرار گرفته.

کاکس بازیگر، جفت و جور‌کننده، فعال حقوق دگرباشانه و آمریکاییه و در نوامبر ۲۰۱۳ به انتخاب خوانندگان مجله اوت در فهرست ۱۰۰ فرد تأثیرگذار سال اون مجله قرار گرفت.

کیم پتراس (Kim Petras)

پتراس از همون کودکی بر دختر بودن خود اصرار داشت و در آخر در سن ۱۲ سالگی، تغییر جنسیت داد. این خواننده موسیقی پاپ که اصالتا آلمانیه دوست داره خودش موزیک‌هاش رو بسازه.

والدین پتراس وقتی فهمیدن دختر بودن کیم یه هوس زودگذر نیس، واسه کمک به بچه خود از هیچ تلاشی فروگذار نکردن. اونا با کمک پزشکان متخصص، زمینه لازم واسه عمل تغییر جنسیت اونو آماده کردن.

کیم که از ۱۲ سالگی شروع به تزریق هورمون‌های زنونه کرده بود به دلیل این‌که در سن رشد طبیعی عادی یه دختر شروع به این‌کار کرد، با رشد سینه‌ها به‌طور طبیعی بدنی به طور کاملً زنونه پیدا کرد و بعد در سال ۲۰۰۶ با عمل جراحی به جنس مؤنث تغییر جنسیت داد.

پتراس همیشه و با جدیت تأکید داشته که جنسیت اون همیشه زن بوده.
در مصاحبه‌ای که دربارهٔ عمل جراحی‌اش داشت گفت: «ازم سؤال می‌شه که حالا احساسی مثل هر زنی دارم، ولی من همیشه احساسی زنونه داشتم. من فقط به بدن اشتباهم پایان دادم.»

آمیا اسکات (Amiyah Scott)

آمیا اول یه مرد مدل بود اما پس از عمل تغییر جنسیت به یه هنرپیشه زن موفق تبدیل شد.
اون در یکی از ریالیتی‌شوهایی که تازگیا بازی کرده تونسته نظر مخاطبان بسیار رو به خود جلب کنه.
یکی از الگوهای اسکات، ریحانا، خواننده مشهور سبک پاپه.

یانا تالاچکووا (Jenna Talackova)

این مدل کانادایی یه ترازنه. اون در طول فعالیت‌های مدنی خود علیه سازمان میس یونیورس و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا دادخواهی کرده و در این راه هم موفق بوده.
بر خلاف تلاش‌های ایشون در مورد تراجنسی‌ها، این خانوم واسه صداقت کاملی که همیشه در زندگی داشته مورد توجه خیلی از مردم آمریکاست.

کارمن کاررا (Carmen Carrera)

کریستوفر رومان با نام مستعار کارمن کاررا یه مدل و ستاره تلویزیونی آمریکاییه. اون اولین بار وقتی به عنوان اولین مدل تراجنسیتی برند ویکتوریا سکرت روی استج رفت، مورد توجه عموم قرار گرفته و مشهور شد.