۷ واقعیت ناخوشایند در مورد بمب های هسته ای که خواب را از شما خواهد گرفت

با مناقشاتی که در سالای گذشته بر سر آزمایشات هسته ای کره شمالی به وجود اومده و اخباری که هر روزه در مورد امکان حمله این کشور با اسلحه اتمی به کره جنوبی و آمریکا مخابره می شه خیلی از مردم جهان از خود می پرسن که یه حمله اتمی چیجوری می تونه باشه و اینجور اتفاقی امکان وقوع داره یا خیر. جواب ما به این سوالات اینه که امکان اینجور جنگی وجود داشته و عواقب اون از چیزی که فکر می کنین بسیار وحشتناک تر میشه. براساس محاسباتی که تازگیاً انجام شده، اگه دولت کره شمالی تصمیم به پرتاب موشک دارای کلاهک هسته ای به سمت آمریکا کنه این موشک پس از ۴۰ دقیقه به منهتن رسیده و تلفات اون به صدها هزار نفر می رسه.

از وقتی که آمریکا اولین بمبای هسته ای رو در ۱۶جولای ۱۹۴۵ بر علیه ژاپن استفاده کرد، ترس از بمب اتمی همیشه همراه شهروندان کشورای دشمن و ابرقدرت بوده.
براساس گزارشا در سال ۲۰۱۷،آمریکا و روسیه بیشتر از ۸۸ درصد زراد خونهای هسته ای جهان رو در اختیار خود دارن. این دو کشور روی هم بیشتر از ۱۳٫۸۰۰ اسلحه هسته ای در زرادخانهای هسته ای خود انبار کردن. دیگه کشورها از جمله، پاکستان، هند، اسراییل و کره شمالی هم روی هم رفته بیشتر از ۳۴۰ اسلحه هسته ای دارن. اگه این موضوع واسه بی خواب کردن شما کافی نیس بهتره واقعیاتی که در ادامه این مطلب در مورد بمبای هسته ای اومده رو بخونین.

۷- یه اسلحه اتمی با قدرت و اندازه متوسط اگه روی یه شهر رها شه بین ۱۰۵ تا ۱۷۰ کیلومتر مربع رو تو یه چشم به هم زدن خواهد سوزوند.

اینجوری هیچ کسی که در شعاع ۱۰۵ تا ۱۷۰ کیلومتری محل انفجار قرار داره زنده نخواد موند. با همین اندازه می تونین قدرت تخریب و اندازه مرگ و میر بمبای اتمی بزرگ و یپشرفته الان رو برآورد کنین که به مراتب بدتر و شدیدتر از این مقادیر میشه.

۶- یه جنگ هسته ای گسترده بیشتر از ۱۵۰ میلیون تن دود رو به جو زمین خواهد فرستاد که یه زمستون هسته ای سردتر از عصر یخبندان رو به دنبال داره.

این حجم از دود به سرعت مانع از رسیدن بیشتر از ۷۰ درصد نور و گرمای خورشید به نیمکره شمالی و بیشتر از ۳۵ درصد اون به نیمکره جنوبی می شه.
فصلای گرم دستکم واسه ۱۰ سال از بین میرن و قسمت بزرگی از مردم و حیوانات بزرگ در اثر گرسنگی از بین میرن.

۵- رمز پرتاب صدها موشک هسته ای در زمان جنگ سرد عدد ۰۰۰۰۰۰۰۰ بود

رابرت مک نامارا، وزیر دفاع آمریکا دستور داده بود که دسته ای دیگه از موشکای حامل کلاهک هسته ای مستقر و آماده شلیک شن که تنها مقامات بلند پایه کشور می تونستن سیستم پرتاب اونا رو فعال کنن. تا سال ۱۹۷۷ این کد بسیار سری واسه این که از پرتاب اشتباهی و تصادفی جلوگیری شه هشت صفر متوالی تعیین شده بود.

این نوشته را هم از دست ندهید :   با سرسخت ترین زنانی که دنیای ما را تغییر دادند آشنا شوید [قسمت اول]

۴- دستکم ۱۶٫۰۰۰ اسلحه هسته ای در جهان هست اما تنها ۱۰ بمب هسته ای واسه نابود کردن زمین کافیه

براساس تحقیقات و گزارشای سری تنها ۱۰ بمب هسته ای واسه نابودی نسل بشر کافیه و ۱۵٫۹۹۰ اسلحه دیگه فقط به خاطر این نگرانی به بار میارن که خوب از اونا مراقبت نمی شه.

۳- پاکستان بمبای هسته ایش رو با خودروهای معمولی در خیابون نمایش میده

بخش سیاستای هدف دار ارتش پاکستان با این دلیل آوردن که زرادخانه هسته ای این کشور تو یه مکان خاص مراقبت شده در امان نیس،به طور مرتب این سلاحا رو با خودروهای معمولی از منطقه ای به منطقه دیگه منتقل می کنن. این خودروها هیچ سیستم دفاعی نداشته و حتی در ترافیک عادی خیابونا متوقف می شن.

۲- آمریکا بیشتر از یه بار نزدیک بود به خود بمب هسته ای بزنه

در سال ۱۹۶۱ یه هواپیمای نظامی که حامل دو بمب هیدروژنی بود بر فراز کارولینای شمالی به دو نیم تقسیم شد.
هر کدوم از این بمبا قدرتی بیشتر از دو بمبی که هیروشیما و ناکازاکی رو با خاک برابر کردن داشت. برخورد این بمبا با زمین باعث شده بود که از ۶ قفل امنیتی به کار رفته در اون، ۵ مورد به ترتیب باز شن و تنها سوییچ آخر باز نشده بود. براساس یه گزارش در بین سالای ۱۹۵۰ تا ۱۹۶۸ حوادث بسیاری  در مورد ۱٫۲۰۰ اسلحه هسته ای اتفاق افتاد؛ از ورود غیرقانونی به محل نگهداری سلاحای هسته ای و گم شدن اونا گرفته تا عمل نکردن مکانیزمای امنیتی و افتادن این سلاحای موقع حمل و نقل.

۱- یه تراشه خراب کامپیوتری نزدیک بود باعث شروع جنگ جهانی سوم شه

در ساعت دو و سی دقیقه صبح سوم ژوئن ۱۹۸۰ کامپیوترهایی مرکز ملی فرماندهی نظامی اخطار حمله از طرف اتحاد جماهیر شوروی رو اعلام کردن. اولین کسی که از موضوع باخبر شد زبیگنیو برژینسکی، مشاور امنیت ملی وقت آمریکا بود که به اون گفته شد بیشتر از ۲۲۰ موشک از سمت شوروی پرتاب شدن. گزارش دوم تعداد موشکا رو ۲۲۰۰ فروند اعلام کرد و به نظر می رسید که جهان به پایان خود نزدیک می شه.
اما وقتی که برژینسکی در حال تماس برقرار کردن با مقامات ارشد کشور واسه حمله تلافی جویانه بود، ژنرال ویلیام اودوم با اون تماس گرفته و اعلام کرد که این اخطار اشتباه بوده.
یه تراشه کامپیوتری خراب که تنها ۴۶ سنت قیمت داشت نزدیک بود باعث جنگی شه که نسل آدم رو واسه همیشه منقرض می کرد.