سفر به افسانه های قدیمی با بی ام و ۲۰۰۲

شاید بی ام و ۲۰۰۲ دیگه از دوران بالاترین درجه خود چندین پله فاصله داشته باشه اما هنوز واسه اونایی که از امکانات فنی خودروها سردر می‌بیارن یکی از بهترین گزینه‌های روی میزه.

خودروی آلمانی واسه همه افراد مثل یه افسانه قدیمیه و واسه بیشتر آلمانی‌ها هم بی ام و ارج و قرب دیگری داره.
اگه کسی اهل هیجان یا دیدن مسابقه‌های رالی باشه ناخواسته به سمت ۲۰۰۲ کشیده می‌شه. این توانایی‌ها در بی ام و ۲۰۰۲ فقط در دهه ۷۰ میلادی منحصر به فرد نبوده و هنوزم در بین خودروهای رالی سر و صدای دیگری داره.

وقتی سوار یه بی ام و ۲۰۰۲ باشین نه تبلتی هست که نشانی رو به ما نشون بده، نه صدای بوقی به گوش می‌رسد؛ اما چیزای دیگری هست که ما رو دل‌بسته این خودروی قدیمی می‌کنه: چیزایی مثل کلاج نرم، تعلیق بسیار خوب.

اگه در بازار به دنبال خرید یکی از این خودروهای بی ام و باشین شاید نام سری ۲ یا سری ۰۲ هم به گوشتون رسیده.

مدل‌هایی که از این خودرو وجود دارن به سال ۱۹۶۶ میلادی برمی‌گردند. البته بی ام و تا سال ۲۰۰۷ هم از این خودروی خود تولید می‌کرد اما در سری متفاوتی هرکدوم به بازار اومده‌ان. مثلا  بی ام و نیوکلاس کوپه  تا سال ۶۹ و بعد بی ام و tii در سال‌های ۷۲ تا ۷۴ تولید شده.
tii تعریف جدیدی از خودروهای اسپرت بود. اون سال ۸۶۰ هزار دستگاه از این خودرو  فروخته شد.
باحال اینکه اون زمان هم روی این خودرو سیستم مدیریتی مثل چیزی که امروزه به اون کامپیوتر می‌بگیم نصب شده بود.

از این مدل بی ام و ۲۰۰۲ یه نسخه توربو هم تولید شد که شاید افراد کمی حاضر می‌شن این خودروی پرشتاب رو بفروشن. وقتی که هیچ خودرویی نمی‌تونست ۱۰۰ کیلومتر رو کمتر از ۱۰ ثانیه طی کنه، bmw 2002 در هفت ثانیه این راه رو می‌رفت.

بیشتر مدل‌های باقی‌مونده از این خودرو بیشتر یا تیونینگ شده هستن یا تغییراتی در موتور اونا داده شده که ممکنه با روزای اول فرق‌هایی داشته باشه. با این حال چیزی که اول بی ام و رو از ورشکستگی نجات داد پیشرانه دو لیتری با وزن پایین این خودرو بود که اونو به خودروی تند و تیز بازار جهان تبدیل کرد.
اگه این خودرو راه به جاده‌ها باز نمی‌کرد شاید امروز هم بنز و بی ام و دیگه نه دو کارخانه جدا، بلکه همون موقع در هم ترکیب شده بودن. تا زمان توقف تولید هم نزدیک به ده سری از این خودرو به بازار راه پیدا کرد.
در آخر بی ام و سری پنج اومد تا جایگزینی واسه این خودرو باشه.

این نوشته را هم از دست ندهید :   فیلم هایی که بدون شک دیدنشان شما را در خلوتتان به گریه خواهد انداخت

تیونینگ خودرو

چهره قدیمی، قد کوتاه با اون چراغ‌های گرد شاید دلیل مهمی واسه آدمایی باشه که سراغ خرید بی ام و قدیمی ۲۰۰۲ می‌گردند اما با این حال با تغییر بعضی از جزییات می‌توان از همین خودرو، اعجوبه‌ای ساخت که در خیابون همه نگاه‌ها رو به خودش جلب کنه.
مثلا ارتفاعش رو کمی کوتاه کرد، چراغ‌ها و فرمون رو عوض کرد و سردنده و کمربندها رو عوض کرد.
یکی از تیغ‌های جراحی دیگری که می‌توان روی این خودروی قدیمی کشید تغییر دادن سقف اون هستش.
بعضی از افراد واسه اون سقفBaur جفت و جور می‌کنن تا چهره متفاوت ولی جذابی به اون بدن. در تیونینگ‌های خارجی معمولا جعبه گیربکس ۴ سرعته رو پنج سرعته کرده‌ان یا رینگ‌های ۱۶ اینچی روی اون نصب کرده‌ان.

اگه به سبک زندگی در دهه ۶۰ تا ۷۰ میلادی علاقه دارین و می‌خواهید در طول سفر لبخند بزنین و آهنگ‌های راک‌ان رول گوش بدین می‌تونید یکی از همین خودروها رو در سایت دیوار پیدا کنه و حسابی با اون خوش بگذرونین.